Hoe weet ik of ik een traiteur ben

Catering Haarlem

Het betekent meestal voedselbereiding. Dat is de definitie die de meeste mensen geven. Tenzij je al een paar jaar in de sector zit, weet je waarschijnlijk niet goed wat een C of L cateringbedrijf is. Aan de andere kant, als iemand niet zou weten wat een cateraar is en we moeten samenwerken, voelt u zich misschien meer op uw gemak.

Als je het nog niet weet, dit is wat ik doe, als je een traiteur zoekt en nog geen ervaring hebt:

De beste manier om erachter te komen of wat wij doen zinvol voor u is, is om het te vragen aan de mensen in uw eigen organisatie. U zult vragen horen als: “Gebruikt u mij als cateraar?” of “Geeft u in dit geval de voorkeur aan mij als cateraar?” Als u niemand in uw organisatie kent, begin dan met het aan uw baas te vragen. (Tip: Vraag anderen die je kent en die misschien onder je “controle” staan om andere specialiteiten uit te proberen en vraag hen hoe goed ze ook zijn).

OK, nu weet je dat je een cateraar bent, dus hoe gaan we beginnen? Hoe laat ik mijn klanten dit weten? Of, hoe maak ik snel een doorverwijzing? Dit zijn allemaal vragen die opkomen als je net begint in de catering business. Gelukkig worden de meeste van deze vragen al aan het begin van de levenscyclus van de zaak behandeld. Laten we eens kijken naar de ervaring van één persoon die haar behoedde voor totale verspilling van tijd en geld en hoe dat in de toekomst zijn vruchten heeft afgeworpen.

Terwijl ik op de website van het bedrijf was, stelde ik een paar vragen aan de website, zoals het aantal patiënten dat bij de tickets heeft gestaan sinds het evenement werd aangekondigd, welke cateraar is gekozen om het eten en drinken voor dit evenement te verzorgen en welke server van de leverancier was gekozen voor het evenement. Als fondsenwerver van IProgress heb ik enkele vragen over dit evenement gespannen en de cateraar gevraagd of het evenement een rondgang, buffet of werkdiner zou worden.

Ik was gefocust om hen ‘ja’ te laten antwoorden, om aanbevelingen te gaan doen, toen ik ook een andere vraag las: “Waarom zou ik u bellen om een voedsel operatie te verzorgen voor de top van het bedrijf?” Aan de cateraar werd gevraagd: “Wat helpt u om dit soort evenementen aan te kunnen?” Mijn antwoord was dat ik het gevoel heb dat ik hier als cateraar echt in uitblink.

Dat zette me aan het denken over hoe bedrijven tijd en geld kunnen besparen door een goede bron voor dit soort evenementen te zoeken om noodgevallen op te vangen. Daarom heb ik in de loop der jaren een aantal suggesties gedaan die volgens mij de moeite waard zijn om eens te bekijken.

  1. Timing is alles. Persoonlijk verkoop ik spectrumovens in de voorverkoop voor een evenement. Ik weet uit ervaring dat het veel moeilijker is om de grote spelers te lokken, die misschien met andere mensen werken. Ik krijg veel vragen over wanneer ik je moet bellen om naar een groot evenement te komen. Timing is de sleutel. Mijn personeel belt me rechtstreeks om te vragen: “Hoe kunnen onze menu-opties aan de telefoon worden gewijzigd?” Ik probeer ze te vertellen dat het eten niet veranderd hoeft te worden en dat we een paar weken voor het evenement cv’s kunnen aannemen. De meeste van mijn evenementklanten kiezen voor een ervaren cateraar om een speciaal evenement te verzorgen. Ze willen gebruik maken van hun “ervaring”, zodat ze snel een beslissing kunnen nemen. Dit is het geval met sommige van mijn evenementklanten. Ik heb echter te veel evenementen gezien waar de locatie aarzelde om zelfs maar een “de factuur” voor te stellen, en er de voorkeur aan gaf om het vervoer te dekken en meerdere reserveringen te maken. Dat leidt tot tijdverspilling en verspilling van ruimte voor eten, drinken en catering op het evenement. Ik heb andere cateringopties moeten aanbieden voor dat evenement, wat voor mij niet heeft gewerkt.

U moet weten wanneer of waar u een cateraar moet bellen. Idealiter zou iemand als u de coördinator van het evenement wat tijd moeten kunnen geven aan het begin van het project, om hem zelfs een snel telefoonbericht te sturen om tijd te geven voor eventuele last-minute vragen of zorgen met betrekking tot de cateringdetails. Op die manier hoeft u zich niet alleen zorgen te maken over de reservering en alle andere details.

  1. Een ander ding om te overwegen is een onberispelijke klantenservice. Wanneer u uw klanten als hun advies te krijgen over wie moet zorgen voor uw behoeften als je klaar bent om enkele of gemengde catering hebben voor uw speciale gebeurtenis, kunnen ze suggereren andere klanten om naar te kijken. Laat die andere bedrijven weten dat u de catering verzorgt voor iedereen die aanwezig is. Hun reclame kan ervoor zorgen dat deze andere voorstellen binnenkomen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *